4 põhjust, miks sinu veebilehel on vähe müüke

Sinu veebileht on rohkem kui lihtsalt ettevõtte visiitkaart – see on võimas müügimees, kui seda õigesti kasutada. Kui sa oled aga märganud, et sinu veebileht ei too oodatud müüke ja päringuid, võib sellel olla mitu põhjust.

Siin on neli olulist aspekti, miks sinu veebileht ei pruugi olla sinu ärile maksimaalselt kasulik:

Põhjus #1: Puudulik selgus ja lihtsus

Segadus on üks suurimaid põhjuseid, mis takistab klienti ostuni jõudmast.

Kui külastaja ei saa aru, mida temalt oodatakse või kuidas su tooted/teenused talle kasulikud on, siis on vähe tõenäoline, et ta vajutab “Võta ühendust” või “Lisa ostukorvi” nuppu.

99% tõenäosusega liigub ta teisele veebilehele.

Lahendus:

Veebilehe sisu kirjutamisel on oluline:

Tee oma tekstid selgeks ja lihtsaks. Külastaja peab aru saama, mida temalt oodatakse. Vähem on rohkem! Ära kasuta keerulisi ja pikki lauseid.

Sinu tekst peaks olema nii konkreetne ja lihtne, et sa tunned, et seda on isegi rumal kirja panna, sest see on nii enesestmõistetav. Usu mind – see, mis on sulle ilmselge, ei ole seda sinu kliendile.

Kasuta kutseid tegevusele (call-to-action ehk CTA) varakult ja tihti. CTA on nupp, link või muu element, mis kutsub külastajat tegema soovitud tegevust. See võib olla teenusteni või toodeteni suunamine, kontaktilehele vormi täitmine või tasuta materjali allalaadimine.

Ära jäta olulisi CTA-sid lehe lõppu. Juhenda külastaja järgmise sammuni juba lehe alguses.

Kasuta visuaalset hierarhiat. Inimesed tihti ainult skännivad veebilehe sisu silmadega üle. Tee sisu lugemine neile lihtsaks. Kasuta pealkirju, alapealkirju ning erinevaid värve ja fonte. Väldi suuri tekstiblokke.

Põhjus #2: Veebilehe sisu ei räägi sinu klientidega

Üks suurimaid vigu, mida ettevõtjad veebilehe tekste luues teevad, on see, et nad ei mõtle, mida nende klient tegelikult vajab.

Küsi endalt need 3 küsimust, et välja selgitada, kas teed sama viga:

1. Kas sinu veebilehe tekste lugedes saab külastaja kohe aru, mida sa teed ja kuidas su tooted/teenused talle kasu võiksid tuua?

…või eeldad, et nad juba teavad?

2. Kas veebilehel on kasutatud erialaspetsiifilisi sõnu, millest su kliendid ei pruugi aru saada?

…või eeldad, et nad arvavad, et uhke sõnakasutus teeb sind ägedaks ja targaks? (Vihje: ei tee.)

3. Kas su veebilehe tekst on kirjutatud lihtsas ja arusaadavas keeles, justkui päris inimene oleks selle kirjutanud?

või ohverdasid isikupära, et tunduda “professionaalne”?

Lahendus:

Veebilehe sisu kirjutamisel on oluline:

Sea kliendi vajadused esikohale. Enne kui asud oma veebilehe tekste kirjutama, mõtle hoolikalt, kes on su klient ja mida ta vajab. Kuidas ta räägib? Mis mured tal on?

✔ Kirjuta ühele inimesele. Kõige paremad on 1:1 vestlused. Veebilehel peaks külastajal jääma tunne, et räägitakse ainult temaga.

Pane fookus lugejale, mitte iseendale. Näita, kuidas sinu teenus aitab tal enda probleeme lahendada.

Sorry not sorry: mitte kedagi, ei huvita, mida sina teed. Inimesi huvitavad vaid NEMAD. Kasuta “sina” vormi, et rõhutada, et räägid just temaga. Kasuta sellist keelt, nagu sinu klient räägib. 

Põhjus #3: Pole piisavalt usaldust

Suurem osa sinu veebilehe külastajatest on võhivõõrad. Nad ei tea sinust ega sinu ärist midagi, mistõttu on su ülesanne tutvustada ennast ja tekitada piisavalt usaldust.

Lahendus:

✔ Räägi, miks sa oled usaldusväärne valik. Näita oma kogemust ja materjali, mis kinnitavad sinu oskusi ja head tööd. Näita, mitte ainult ära räägi.

✔ Olemasolevate klientide tagaside on väga oluline. Kõlad usaldusväärsemana, kui näitad, et keegi teine on sinu ettevõttega rahule jäänud. Lisaks aitab positiivne tagasiside potentsiaalsel kliendil ostuga seotud hirme leevendada.

✔ Lihtne ja arusaadav veebilehe tekst suurendab lehe loetavust ja hoiab lugejaid kauem lehel. 

Külastajad tahavad sinu veebilehele jõudes teada:

  • Kes sa oled ja mida sa pakud
  • Kas sa oled ekspert, keda võiks usaldada
  • Kuidas sa saad neid aidata
  • Kas sa mõistad neid
  • Kuidas eristud konkurentidest

Sinu veebilehe tekstid (ja veebilehe disain!) peaks alati peale igat tekstiblokki juhendama järgmise sammuni. Olgu selleks tasuta materjali alla laadimine, teenusteni või kontaktilehele suunamine.

Põhjus #4: Õiged inimesed ei jõua sinu veebilehele

Vale sihtrühma ja turundusstrateegia tulemusena võivad sinu veebilehele jõuda valed inimesed. Nad võivad olla küll toredad inimesed, aga nad pole iial huvitatud sinu tootest.

Lahendus:

✔ Hakka blogipostitusi kirjutama. Regulaarne kasulike artiklite kirjutamine aitab suurendada veebilehe nähtavust ning tekitab orgaanilist liiklust.

✔ Paku tasuta materjali, et jõuda õigete inimesteni. Näiteks tasuta e-raamat, näidisvideo või suuna nad blogisse kasulikku artiklit lugema. Nemad on soe publik ja on juba sinu tootest huvitatud. Nii eraldad terad sõkaldest.

Optimeeri veebileht otsingumootoritele (SEO). Üks parimaid viise õigete inimesteni jõudmiseks on läbi Google’i. Mõtle ise, kui palju kordi sa päevas võtad oma telefoni, et midagi guugeldada. 

Kokkuvõte: Veebilehe tekstid võivad parandada enamus müügiprobleeme.

Kui soovid oma veebilehe müüke tõsta, siis jälgi neid põhimõtteid. Läbi selguse, usalduse tõstmise ja õigetele inimestele kirjutatud tekstide saab liigutada mägesid.

Nüüd, kui tead, kuidas veebilehe tekste paremaks teha, asu aga kirjutamise kallale.

Kodulehe audit on sulle, kui tahad, et annaksin tagasisidet sinu veebilehe tekstide kohta ja lihtsasti teostavad juhised, kuidas saad kodulehe tekstid ise paremaks teha.

Kui tahad, et kirjutaksin ise sinu veebilehele tekstid, siis siit leiad infot veebilehe tekstide kirjutamise teenuse kohta.

Kui sul tekkis lisaküsimusi või mõtteid, siis tead, kust mind leida.

Scroll to Top