Kuidas kirjutada tootekirjeldusi, mis muudavad külastajad ostjateks?

Sul on tasemel e-pood – töötab laitmatult, ilus disain, kenad tootefotod. Aga tootekirjeldused? Kuidas nendega on?

Kui sinu tootekirjelduses on pikk rodu toote tehnilistest andmetest, siis ainult sellega sa potentsiaalset klienti ei veena. Ostavad ainult need, kes taustauuringu on juba kuskil mujal teinud. Ja võib-olla ka selletõttu, et su hind on kõige odavam.

Loe edasi ja ma näitan sulle, kuidas muuta igavad tootekirjeldused müüvaks.

1. Tee selgeks, kes sinu tooteid ostma hakkab


Enne, kui sa kirjutama asud, mõtle, kellele sa kirjutad. Kes on sinu avatar? 

Nii nagu iga teksti puhul, pead teadma, mida sinu ideaalne klient soovib, kuidas ta räägib ja millist tüüpi sõnumid teda kõnetavad.

Millise hääletooniga talle läheneda? 

Kas natuke humoorikalt või eelistab ta, et kohe kiirelt asja kallale asuksid?

Mis hoiab teda ostuotsuse tegemisel tagasi?

Millised mured tal on?

Mis on tema soovid ja unistused?

Kristallselge pilt oma kliendist on ALATI esimene ja kõige olulisem samm, mida tootekirjelduste kirjutamisel teha.

2. Kirjuta kaasahaaravalt

 

Su tootepildid võivad ju visuaalselt atraktiivsed olla (mis ongi ka väga-väga oluline), aga e-poes ei saa klient sinu toodet katsuda, maitsta ega nuusutada.

See tähendab, et pead tootekirjeldused kirjutama nii, et tema fantaasia hakkaks tööle. Maali ta peas pilt nagu ta juba kasutaks sinu toodet.

OLULINE! Tekita tunne nagu räägid ainult temaga ja temale.

Kujuta ette, et müüd elektrijalgratast:

Hommikul ärgates näed, et täna tuleb päikseline suvepäev. Sel suvel oled otsustanud, et sõidad tööle ainult jalgrattaga. Selleks, et teha pai meie planeedile ja veeta rohkem aega õues.

Juba kell 9 hommikul on sul koosolek tähtsate bossidega, kus pead laitmatu välja nägema. Lihtsam oleks vist autoga minna.. Aga õnneks on sul elektrijalgratas ja sa ei pea muretsema, et kontorisse jõudes oleksid räsitud ja väsinud ning kleit täis higistatud oleks. Vaid saad mõõdukas tempos kontori poole vuhiseda ja lasta päikesekiirtel põski paitada.

Kas sul tekkis seda lõiku lugedes emotsioon? Küllap võivad paljud end sarnases olukorras ja sama dilemma ees ette kujutada. Nii oledki sammuke lähemal nende usalduse võitmisel.

3. Räägi toote eelistest, mitte omadustest 


Üldiselt inimesi ei huvita, MIS toode sul on. Neid huvitab, KUIDAS sinu toode saab nende elu paremaks muuta.

Omadused on tuimad faktid toote kohta, aga eelised annavad kliendile põhjuse osta.

Eelised on seotud sinu kliendi soovidega, nagu säästa aega, vähendada kulusid, teenida rohkem aega ja saada õnnelikumaks.

Selleks, et erineda konkurentidest ja et sinu klient mõtleks “Oooo, mul on seda vaja!”, siis kirjuta toote eelistest, mitte omadustest.

Et leida oma tootele eelised, loe oma veebilehe tekstid läbi ja küsi peale iga väidet JA SIIS?

Näide:

See pliit on energiasäästlik.

JA SIIS?

See hoiab elektrit kokku.

JA SIIS?

Hoiad raha kokku ja kuu lõpus jääb rohkem raha kätte, mida saad kasutada reisimiseks või investeerimiseks.

Toon veel mõned näited, kuidas omadused eelisteks pöörata:

Omadused:

  1. 8 küpsetusprogrammi
  2. Juhtmevabad
  3. Sisaldab hüaluroonhapet

Eelised:

  1. See abimees sinu köögis saab iga roaga hakkama. Köögiviljad, friikartulid, kananagitsad, kana, liha, kala, pitsa või magustoit? Pole probleemi!
  2. Saad oma keha vabalt liigutada, ilma et klapid kogemata kõrvast välja kukuks.
  3. Näokreem hellitab sinu näonaha ka kõige sügavamat kihti, mida sinu kuiv ja kiskuv nahk nii väga ihkab.

Kui sa tead täpselt, mis murega klient sinu veebilehele tuli ja kui sa pakud talle lahendust, siis just siis hakkavad imed juhtuma. Ja müük.

4. Kasuta tootekirjeldustes olulisi SEO märksõnu


Selleks, et inimesed üldse sinu tooteni otsingumootorist jõuaksid, siis kasuta tootekirjelduses märksõnu – nii toote pealkirjas ning mõned korrad teksti sees.

Kuid ära märksõnadega üle pinguta. Kirjutad ikkagi inimesele. Kui tekst ei ole selge ja loetav, siis inimene lahkub sinu lehelt üpris kiiresti. Ja Google saab ka aru, et midagi on viltu.

5. Vähem on rohkem


Tootekirjelduste kirjutamisel pea meeles – lihtsuses peitub võlu!

Pikad ja lohisevad laused hirmutavad inimesi minema. Lühikesed laused aga hoiavad tähelepanu.

Tekst peab olema kergesti loetav.

Jaga tekst lõikudeks, kasuta täpploendit ja too olulised kohad esile bold kirjaga.

Ühte pikka blokki pressitud tekst on rusuv ja no keegi ei viitsi lihtsalt seda lugeda! Isegi mitte mina copywriterina.

Mõned soovitused veel

Toiduga seotud toodete müümisel kasuta positiivseid emotsioone tekitavaid sõnu. Nagu näiteks, krõmpsuv, sametine, pehme, mahedalt vürtsikas jne. Nii tõuseb ostja kujutlusvõime lendu.

Väldi tootetekstis stampväljendeid ja erialaspetsiifilisi sõnu. Nagu näiteks “innovaatiline”. Mis see tähendab? Miks see oluline on? See ei ütle kliendile mitte midagi. “Kõige parem” teeb ostja skeptiliseks. Kas sina arvad, et sinu toode on kõige parem? Või mõtlevad nii ka teised?

Hea viis selleks on näidata teiste klientide arvustusi, mis on palju veenvam.

Lõpetuseks

Hea tootekirjeldus aitab ostuotsuse tegemisele kaasa, sest hea tootekirjeldus tekitab emotsioone ja resoneerub kliendi murega.

Kas nõustud, et see polegi ääretult keeruline?

Kui sa pole ise ikka päris kindel, kuidas hea tootekirjelduse kirjutamine käib, siis võta minuga ühendust.

Scroll to Top